2017-12-15
Zimówka na Lubelskiej.
Centrum artystyczne Lubelska 30/32 zaprasza na weekendowe powitanie zimy –wydarzenie kulturalne trwające od 15 do 17 grudnia. W programie warsztaty, spektakle i koncerty, a także możliwość zwiedzenia i bliższego poznania niezwykłego miejsca na Kamionku, prowadzonego przez cztery grupy: Komunę Warszawa, Pedagogów Teatru, Studium Teatralne i Sztukę Nową.
15. 12. 2017, piątek:
godz. 18.00 – 0.00
Premierowy spektakl „1923.webcam”, TukaWach, produkcja: Studium Teatralne
Kolejne pokazy będą odbywać się co pół godziny.
Obowiązują zapisy: steatralne@gmail.com
Duet TukaWach potraktował fakt braku fizycznego miejsca do pracy twórczej jako wyzwanie i przeniósł projekt 1923.webcam w przestrzeń wirtualną. W tym przedsięwzięciu pomaga im dwójka tancerzy sprzed niemalże 100 lat: Anita Berber i Sebastian Droste, którzy w latach 20. prezentowali w Berlinie „Tańce występku, zgrozy i ekstazy”. 1923.webcam jest pracą Live Art powstałą specjalnie dla Sieci (Web), gdzie browser (przeglądarka) jest sceną, a widownia… widzem. Jest futurystyczną, staroświecką, anachroniczną subwersją współczesnego, internetowego przemysłu erotycznego i Nacktkultur okresu międzywojennego.
godz. 19.00
spektakl „Turyści” reż. Dawid Żakowski, dram. Patrycja Dołowy, scen. Katarzyna Pol, produkcja: Sztuka Nowa
Kim są współcześni turyści? Jakimi chodzą drogami? Czego i kogo szukają? Na kogo i co czekają? Jaka część mitu o Orestesie i Elektrze, bohaterach spektaklu, nadal funkcjonuje w przestrzeniach naszego życia? Czy jego odczytanie wymaga dziś radykalnego przedefiniowania?
godz. 19.00
Bezs(c)enna Noc – TWÓRCZA PRACA Z DZIEĆMI (warsztaty).
Jazda bez trzymanki, czyli TWÓRCZA PRACA Z DZIEĆMI
Najbardziej szczerzy uczestnicy, najbardziej bezwzględni krytycy.
Wulkany energii, bystrzy obserwatorzy, naturalni performerzy, urodzeni twócy.
Dzieci i praca z nimi.
jak to robić?
Jak pobudzać wyobraźnię i wykorzystywać naturalnie rodzące się w ich głowach pomysły.
Jak uważnie obserwować i podążać za dziećmi?
O tym, w trakcie Bezs(c)ennej Nocy 15 grudnia.
Będzie wymiana metod, wiedzy i pomysłów.
Będziemy dzielić się doświadczeniem wielu projektów prowadzonych w Stowarzyszeniu Pedagogów Teatru
a gośćmi specjalnymi będzie zespół pracy z dziećmi Fundacji Sto Pociech 🙂
Wstęp wolny
16. 12. 2017, sobota:
Godz. 17.00 – 02.00
spektakl „1923.webcam”, TukaWach, produkcja: Studium Teatralne
Kolejne pokazy będą odbywać się co pół godziny.
Obowiązują zapisy: steatralne@gmail.com
Godz. 20.00
koncert zespołów:
Merkabah
Post hardcore, free-jazz i noise-rock z abstrakcyjną matematyką,
przełamaną improwizacją i wolną formą, wszystko na dworze szkarłatnego króla.
PAST
https://www.facebook.com/PASTpunk/
Post punkowe, nowo falowe granie z niskim żeńskim wokalem.
Śpiewają piosenki o złym świecie aby uciec od norm i przeciętności.
Polpo Motel
Duet Polpo Motel to Olga Mysłowska – wokalistka i kompozytorka związana z teatrami IMKA i Komuna/Warszawa, oraz Daniel Pigoński – klawiszowiec i kompozytor, współzałożyciel zespołów Der Father i Bye Bye Butterfly. Utrzymane w zimnofalowo-synthpopowej estetyce, ich piosenki są zderzeniem surowego brzmienia miniaturowych syntezatorów, brudu vintage’owych automatów perkusyjnych i ekspresyjnego, hipnotyzującego wokalu. Nieoczywiste harmonie łączą się z ciężkimi riffami, cyrkowe motywy przełamują nastrój horroru science fiction – a wszystko przy użyciu instrumentarium mieszczącego się w bagażniku.
ugla
Ugla to projekt muzyczny, którego trzon stanowią piosenki czerpiące inspirację z nurtu minimalizmu. Proste formy oparte na powtarzalnych motywach, otwarte na interpretację i improwizację, poprzez nakładanie kolejnych warstw tworzą harmonie korespondujące z raczej melancholijnym, refleksyjnym charakterze tekstów. Grane na akustycznych instrumentach, podlegającym przetwarzaniu z wykorzystaniem efektów elektroakustycznych i looperów.
Magdalena Sowul – śpiew, klarnet, kalimba
Sebastian Świąder – skrzypce
Maciej Wróbel – perkusja
Macio /\/\ Info
Moretti Dj set
Wstęp >> 10 pln
17. 12.2017, niedziela:
godz. 18.00 – 21.00
jam taneczno-ruchowy, Pedagodzy Teatru.
Dżem uważny – Zapraszamy na kolejne spotkanie ruchu i dźwięku w atmosferze uważności, czyli na dżem taneczny z muzyką na żywo.
Ponownie otwieramy przestrzeń do wspólnego improwizowania dźwiękami i w ruchu. Udostępniamy ciepłą podłogę LUB/LABu i instrumenty, by eksperymentować w relacji muzyki i tańca.
Dżem uważny jest zaproszeniem do wspólnego dbania o skupienie i obecność w przestrzeni.
Zaczynamy punktualnie i kończymy razem. O 18:15 zamykamy drzwi i otworzymy je dopiero podczas przerwy (ok. 20). Zachęcamy, by przyjść na całość wydarzenia i być punktualnie, ponieważ wstęp do dżemu poprowadzi Adam Świtała metodą Lifemusic (tylko raz).
Rezerwujemy ten czas, by się zatrzymać w przedświątecznej gorączce. Proponujemy, by podczas dżemu nie rozmawiać i wyłączyć/wyciszyć telefony.
Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla tancerzy i muzyków, jak i osób bez doświadczenia w tych dziedzinach.
Główne “zasady” Lifemusic to:
Każdy jest muzykalny – nie tworzymy podziału na ludzi z wykształceniem muzycznym i bez.
Nie ma “niewłaściwych” dźwięków – podczas warsztatów Lifemusic trzymamy się wyłącznie „kanonów” stworzonych i modyfikowanych przez samych uczestników.
Każdy dźwięk ma znaczenie – każdy dźwięk wydobyty przez uczestników warsztatów staje się naturalnie elementem niepowtarzalnej struktury powstającego dzieła.
Tworzenie muzyki jest aktem zaufania.
Ola Antoniuk – praktyczka ruchu i techniki kontakt improwizacja, pedagożka teatru, animatorka kultury. W Stowarzyszeniu Pedagogów Teatru prowadzi warsztaty i działania taneczne (m.in. Contemplative Dance Practice, LABy taneczne). Współpracuje z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Członkini kolektywu Performeria Warszawy. Absolwentka programu kontakt improwizacji autorstwa Joerga Hassmana i Daniela Wernera w Tanzfabrik w Berlinie. Uczestniczka cyklu „Ruch w Instytucie” dotyczącego choreografii eksperymentalnej
Adam Świtała – kompozytor, aranżer, gitarzysta, kulturoznawca, autor publikacji. Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Edukacji i Animacji Muzycznej, Członek Zarządu Polskiej Rady Muzycznej. Doświadczenie pedagogiczne zdobywał pracując jako animator, nauczyciel i wykładowca na terenie Polski, Wielkiej Brytanii i USA. W roku 2014 gościnnie wykładowca University of Chichester Music Department, prowadził także warsztaty z improwizacji m.in. na Wydziale Tańca PWST im. L. Solskiego w Bytomiu oraz liczne warsztaty dla aktorów teatralnych, nauczycieli, animatorów, uczestniczył w projektach o charakterze edukacyjnym, integracyjnym i antydyskryminacyjnym.Obecnie doktorant School of Education University of Iceland. Głównym przedmiotem jego badań jest wpływ muzyki na zachowania społeczne.
Wstęp: „co łaska” – datki do puszki na rozwój LUB/LABu
Centrum artystyczne Lubelska 30/32
Łączy nas adres i teatr
Kamienica artystyczna usytuowana na ulicy Lubelskiej 30/32 na Kamionku, w pobliżu Dworca Wschodniego to wyjątkowa przestrzeń w skali całego miasta. Swe miejsca pracy i prezentacji ma tu kilkadziesiąt podmiotów kulturalnych: kilka niezależnych teatrów, pracowanie malarskie i rzeźbiarskie, studia grafiki i dizajnu, komercyjne miejsca sprzedaży sztuki i prywatna szkoła aktorska. Tak szeroko zakrojone działania są możliwe dzięki przyjaznej polityce dzielnicy Praga Południe (program „Artystyczna Skaryszewska”) oraz miejskiego Biura Kultury, wspierającego działania rezydujących tu podmiotów, a także dzięki rewitalizacyjnym działaniom prowadzonym przez władze miasta po lewej stronie Wisły.
Aby wzmocnić potencjał tego niezwykłego miejsca, grupa czterech podmiotów: Komuna// Warszawa, Stowarzyszenie Pedagogów Teatru, Studium Teatralne i Sztuka Nowa powołała „Centrum artystyczne Lubelska 30/32” – wieloaspektową przestrzeń artystyczno-edukacyjną z bardzo szeroką ofertą kulturalną: dla dzieci, młodzieży, młodych i dojrzałych, dla poczatkujących teatromanów i zaawansowanej w poszukiwaniach publiczności.
Wspólne działania to nie tylko dzielenie się ludźmi, sprzętem, miejscem, wiedzą, pomysłami, ale i coraz lepsza i pełniejsza oferta dla mieszkańców i przyjezdnych, wyróżniająca się pod względem autorskich metod pracy teatralnej i warsztatowej.
Komuna// Warszawa – to nowatorski dom produkcyjny i awangardowy teatr eksperymentujący na styku sztuk performatywnych, wideoinstalacji i muzyki. Komuna// Warszawa w swej twórczości chętnie sięga po tematy polityczne i społeczne, nieustannie poszukując przy tym nowych rozwiązań formalnych i odpowiedniego języka.
Stowarzyszenie Pedagogów Teatru – to grupa twórcza i edukacyjna, ucząca myśleć o muzyce i teatrze dorosłych, młodzież i dzieci. Stowarzyszenie zajmuje się praktyczną edukacją teatralną i muzyczną w różnych obszarach: w szkołach, teatrach, uczelniach, domach kultury, podwórkach i przestrzeniach niezależnych – przez tworzenie spektakli, warsztaty, koncerty i jamy.
Stowarzyszenie mapuje i wspiera rozwój edukacji teatralnej w Polsce, w tym celu zainicjowało/współtworzy/uczestniczy Forum Pedagogów Teatru, służące wymianie doświadczeń i budowaniu sieci edukatorów teatralnych w Polsce.
Studium Teatralne – to laboratorium pracy nad warsztatem i ciałem aktora, tworzone przez międzynarodowy zespół prowadzony przez Piotra Borowskiego, wieloletniego współpracownika Jerzego Grotowskiego. Grupa tworzy autorskie przedstawienia, bazując na oryginalnym treningu aktorskim i języku ruchu.
Studium Teatralne to także miejsce pokazów gościnnych spektakli teatru alternatywnego, performansów muzycznych i warsztatów teatralnych.
Sztuka Nowa – to sytuujący się w nurcie teatru fizycznego kolektyw, w którym młodzi ludzie tworzą spektakle dla młodych ludzi. Sztuka Nowa stwarza młodym twórcom możliwość zaistnienia poprzez budowanie zespołu teatralnego skupionego na regularnej pracy nad treningiem fizycznym, współtworzeniu spektakli razem z dojrzalszymi artystami.
Sztuka Nowa prowadzi badania nad techniką teatru fizycznego w jej nowych formach oraz jej interdyscyplinarnym i krytycznym zastosowaniu w działaniach artystycznych i edukacyjnych.
Stowarzyszenie Pedagogów Teatru
Argentyńska 5a/10,
03-952 Warszawa
tel. 669 254 225
pedagodzyteatru@gmail.com
NIP 521 358 2589
numer KRS 0000355169
regon 142611162
konto BZ BWK S.A
98 1090 1694 0000 0001 1493 6705
SIEDZIBA SPT:
ul. Mikołaja Reja 9
(budynek Teatru Ochoty w Warszawie)